herb gminy krasocinWójt Gminy Krasocin informuje, że w celu usprawnienia pracy oraz szybszego doręczenia decyzji w 2023 roku decyzje podatkowe w podatku od nieruchomości, podatku rolnym, podatku leśnym w tym w formie łącznego zobowiązania pieniężnego, zamiast odręcznego podpisu będą zawierały podpis mechanicznie odtwarzany, czyli skan pieczątki imiennej wraz z podpisem oraz oznaczenie stanowiska osoby upoważnionej do jej wydania.

Rozwiązanie takie dopuszcza obowiązujący przepis art. 210 §1a Ordynacji podatkowej (Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651)
w brzmieniu:

„Decyzja w sprawie ustalenia zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości, podatku rolnym lub podatku leśnym, w tym w formie łącznego zobowiązania pieniężnego, sporządzana z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego, może zamiast podpisu własnoręcznego osoby upoważnionej do jej wydania, zawierać podpis mechanicznie odtwarzany tej osoby lub nadruk imienia i nazwiska wraz ze stanowiskiem służbowym osoby upoważnionej do jej wydania.”

Decyzje podatkowe opatrzone powyżej opisanym podpisem mają taki sam walor ważności, jak decyzje podpisywane dotychczas odręcznie i posiadają wymagane prawem elementy. ( patrz: wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 28 września 2017r. sygn.: II FSK 1199/17)

W załączeniu: Zarządzenie Nr 8/2023 Wójta Gminy Krasocin z dnia 11 stycznia 2023 r. w sprawie sposobu podpisywania decyzji ustalających zobowiązanie podatkowe w podatku od nieruchomości, podatku rolnym i podatku leśnym, w tym w formie łącznego zobowiązania pieniężnego